Me Without You
Composition, lyrics, arrangement, and singing by Michelle Ning Lo
沒有你的我
羅寗作曲、作詞、編曲、寫作

I don't mind if you leave me on my own
I can breathe the chilly air all alone
I don't dare to ever lock you in my heart
I know that if I do, you'll fall apart

All the moments that we've ever shared
Are all recorded in my mind
The love, oh, the tears

Whenever I set you free
I'm a song without its tune
A night without its moon
A book without words
I'm like an ocean without water
A painting without colour
Somewhere
Anywhere
Everywhere
You are there
I hope that you'll return

The memories of you and I
Are safely kept inside my heart
The frown, oh, the smile

Whenever I watch you go
I'm a tree without its leaves
A pod without its peas
A beach without sand
I'm like a cabin without entrance
A flower without fragrance
Somewhere
Anywhere
Everywhere
You are there
I pray that you'll return

Whenever you say goodbye
I'm a song without its tune
A night without its moon
A book without words
I'm like an ocean without water
A painting without colour
Somewhere
Anywhere
Everywhere
You are there
I wait for your return

Because
Somewhere
Anywhere
Everywhere
I am here
Nothing without you


我不在乎你讓我一個人
我可以自己呼吸這寒冷的空氣
我不敢把你鎖在心中
我知道如果我這麼做
你會崩潰

我們分享過的每個時刻
都在我腦海裡記著
那愛,喔,那些眼淚

每當我將你釋放
我是一個沒有旋律的歌
一個沒有月亮的夜晚
一個沒有字的書
我像一個沒有水的海
一個沒有顏色的畫
某一處
任何一處
到處
你在那裡
我希望你會回來

你和我的回憶
都安穩地保存在我心裡
那皺著的眉,喔,那微笑

每當我看著你離開
我是一個沒有葉子的樹
一個沒有豆子的豆莢
一個沒有沙的海灘
我像一個沒有入口的小屋
一個沒有香味的花
某一處
任何一處
到處
你在那裡
我祈禱著你會回來

每當你說再見
我是一個沒有旋律的歌
一個沒有月亮的夜晚
一個沒有字的書
我像一個沒有水的海
一個沒有顏色的畫
某一處
任何一處
到處
你在那裡
我等著你回來

因為
某一處
任何一處
到處
我在這裡
沒有你什麼都不是

YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1IvAnl_0u5Y&feature=youtu.be

-羅寗 Michelle Ning Lo

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ning 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()